Plany żywieniowe

Plany żywieniowe dla każdego pacjenta są układane indywidualnie. Powstają one na podstawie wywiadu żywieniowego i uwzględniają preferencje oraz upodobania kulinarne pacjenta, dzięki czemu każdy posiłek jest w pełni dopasowany do jego potrzeb.

Plan żywieniowy

Dieta to nie przepisy to styl zdrowego życia.

Diety odchudzające

Nadwaga i otyłość stały się jednym z głównych problemów zdrowotnych naszych czasów. Prowadzą one do wielu chorób dieto-zależnych m.in. cukrzycy typu 2 i chorób sercowo-naczyniowych. Dlatego niezwykle ważna jest normalizacja masy ciała. Odpowiednio przygotowana, indywidualna dieta odchudzająca to gwarancja sukcesu i brak efektu jo-jo.

Odchudzanie

Odchudzanie nie musi wiązać się z wyrzeczeniami, czasem wystarczy kilka prostych zmian.

Ponad połowa polaków ma problem ze zbyt wysoką masą ciała

Wg badania The European Health Interview Survey z 2014 r. ponad 1/3 dorosłych Polaków ma nadwagę, a co szósta osoba jest otyła. Sytuacja jest alarmująca, a z roku na rok jest coraz gorzej. Problem dotyczy także dzieci i młodzieży.

Szybciej nie zawsze znaczy lepiej. Ile i w jakim tempie chudnąć?

Optymalne tempo redukcji zakłada ubytek 0,5-1 kg tygodniowo. W tym tempie można oczekiwać dużego procentowego ubytku tkanki tłuszczowej. Jednak tempo redukcji jak i dokładne cele ustalamy podczas konsultacji.

Diety sportowe

Plany żywieniowe dla sportowców i osób aktywnych fizycznie uwzględniają indywidualne zapotrzebowanie wynikające m.in. z uprawianej dyscypliny sportu oraz okresu treningowego. W razie potrzeby opracowany zostaje także plan suplementacji. Odpowiednio zbilansowana dieta jest niezbędna do osiągania najwyższych wyników sportowych.

Sport

Głównym celem diety jest wspomaganie treningów oraz przygotowanie do startów.

Dieta + trening = sukces

Największym wyzwaniem jest uzyskanie odpowiedniego bilansu pomiędzy wydatkami energetycznymi, a przyjmowanymi kaloriami. Ale dieta sportowa, ma także inne wyzwania m.in. uwzględnienie ilości treningów, ich częstotliwości i obciążeń treningowych, przygotowanie do startów oraz uwzględnienie kluczowych etapów sezonu.

Suplementacja

Kreatyna, białko serwatkowe, kofeina, witamina D …, w niektórych sytuacjach wprowadzenie racjonalnej suplementacji może przynieść wymierne korzyści i poprawę wyników sportowych.

Żywienie w chorobie

Wiele chorób (m.in. cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, choroby przewodu pokarmowego, osteoporoza, choroby nerek i wątroby) wymaga specjalnych modyfikacji w sposobie odżywiania. Często wiąże się to z ograniczeniem lub nawet wyeliminowaniem niektórych grup produktów spożywczych.

Zdrowie

Cukrzyca, choroby układu krążenia, choroby przewodu pokarmowego – żywienie odgrywa tutaj kluczową rolę

Zapobiegaj, a nie lecz

Wielu chorób można uniknąć zmieniając sposób odżywiania i wprowadzając regularną aktywność fizyczną. Oczywiście nigdy nie ma stuprocentowej pewności, że zdrowe odżywianie i sport uchronią nas od cukrzycy, zawału, czy miażdżycy, jednak jak pokazują badania ryzyko zmniejsza się kilkukrotnie. Jest więc o co walczyć.

Dieta to nie lek

W wielu schorzeniach potrzeba kompleksowego działania. Dieta sama w sobie rzadko kiedy jest w stanie uleczyć, bardzo często jednak jest ona niezbędnym wsparciem dla leczenia farmakologicznego.